ATB - 2

ATB 2 : een driedaagse training

Deze training is een logische vervolg op de training ATB 1: de basiselementen van ATB worden op een dieper niveau geïntegreerd. Aandacht, concentratie, ontspanning, zelfbewustzijn en zelfkennis worden verdiept en versterkt. Voorafgaand aan deze training heb je ATB 1 gedaan.

De volgende nieuwe thema’s komen aan bod:

Sensory Awareness

Sensory Awareness oefeningen openen de zintuigen en geven deze de kans zich te verfijnen. Door het innemen van de waarnemerspositie kun je het effect van deze oefeningen op de verschillende lagen van ons ‘zijn’ observeren.

ATB Sensory Awareness 2
ATB fysieke lichaam

Aandacht voor het fysieke lichaam

Met deze activiteit ontwikkelen we meer bewustzijn over de fysieke structuur; over het fysieke lichaam. Je leert effectiever omgaan met bewuste beheersing van spanning en ontspanning in je lichaam.

Je vermogen om lichaamssensaties te voelen en het vermogen tot ‘self-sensing’ wordt verfijnd.

Verkenning van emoties

We doen een oefening die de mogelijkheid biedt om verschillende emoties te herkennen en verkennen. Hierbij merk je op wat voor een specifieke effect iedere emotie op fysiek niveau teweeg brengt.

Daarnaast ontwikkel je een ‘waarnemerspositie’ ten opzichte van die emoties.

ATB verkenning van emoties
ATB coöperatieve spelen

Coöperatieve spelen

Leren om in een groep te zijn, effectief en op een prettige manier met elkaar om gaan, zijn essentiële vaardigheden. Tijdens coöperatieve spelen kan de invloed van een individu op een groep en van de groep op een individu verkend worden.

Vorm bewustzijn

Een dynamische exploratie waarin je ervaart  hoe iedere vorm die het lichaam aanneemt een andere perceptie van jezelf met zich meebrengt. Een nieuwe vorm kan innerlijk nieuwe kwaliteiten of eigenschappen oproepen.

ATB vorm-bewustzijn

Kinderen over ATB

“Het maakt het fysieke lichaam veel echter en je ontdekt dingen over jezelf.”

 

“Het maakte me bewuster van alles om me heen en het maakte me veel opener. Als ik nu nerveus word, of boos, kom ik altijd weer op adem om af te koelen.”

“Je kunt het onbewust gebruiken, voor balans en coördinatie.”