ATB - 3

Driedaagse training

Naast het zelf ervaren, raak je in deze driedaagse training dieper vertrouwd met de grondbeginselen en praktische toepassing van ATB. Als deelnemer maak je kennis met het begeleiden van een ATB-les en het organiseren van een ATB-programma dat tegelijkertijd inspeelt op de behoeften van de individuen en van de groep. De nadruk blijft echter liggen op het zélf ervaren.

De nieuwe thema’s die aan bod komen:

Landschap-circuits

Landschap – circuits zijn opgebouwd uit verschillende elementen die de mogelijkheid bieden voor zelfonderzoek en zelfkennis. Als deelnemer beweeg je je op alle mogelijke manieren door deze landschap-circuits heen: wandelend, schuivend, op handen en voeten, glibberend en klimmend over ladders, planken, stoelen, krukken, etc.

De activiteit vereist van de deelnemers een bewustzijn van hun eigen fysieke grenzen en de fysieke grenzen van de anderen.

ATB-stokken-3

STOKKEN

Deze groepsactiviteit bestaat uit het gelijktijdig vangen en gooien van houten of bamboestokken, in een aangegeven ritme en patroon. ‘Stokken’ is een activiteit die samenwerking noodzakelijk maakt! In het Chinese circus gebruiken de artiesten deze oefening om hun focus te vergroten en op elkaar afgestemd te raken. De activiteit helpt bij het ontwikkelen van het vermogen om in het huidige moment te zijn, het verbetert het gebruik van het perifere zicht en verhoogt het gevoel voor ritme.

HET FYSIEKE LICHAAM

Een activiteit die meer bewustzijn ontwikkelt over de fysieke structuur. Je leert effectiever omgaan met bewuste beheersing van spanning en ontspanning in het lichaam. Het biedt de mogelijkheid om het vermogen om lichaamssensaties te voelen en voor ‘self-sensing’ te verfijnen.

ATB-adem-5-2

ELEMENT WATER

Brief introduction to the work with the Elements to be able to sense the effects of the Elements in the different parts of the being.

ELEMENT aarde

 

 

ATB-awareness-through-the-body-fysieke-lichaam

Kinderen over ATB

“Het maakt het fysieke lichaam veel echter en je ontdekt dingen over jezelf.”

 

“Het maakte me bewuster van alles om me heen en het maakte me veel opener. Als ik nu nerveus word, of boos, kom ik altijd weer op adem om af te koelen.”

“Je kunt het onbewust gebruiken, voor balans en coördinatie.”