.
.
.
.
.
.
.

Als werken met kinderen je vak is…
Werk je op een basisschool, kinderopvang of vanuit een eigen praktijk met kinderen of jong volwassenen: ATB biedt werkvormen om een solide basis in het kind te vergroten.
Werk je als docent, lichaamsgerichte therapeut, kinderergotherapeut, kinderyoga, mindfulnesstrainer, psycholoog, sensorische integratie, motorische therapie… ?
ATB trainingen geven je een schat aan nieuwe ideeën én een frisse kijk waarmee je direct aan de slag kan.
ATB: een integraal onderdeel van het onderwijs.
“Hoe kunnen wij binnen ons onderwijs, vorm geven aan het ontwikkelen van zelfkennis?”
Het zoeken naar antwoord op deze vraag was voor de creators van ATB (Aloka Martí en Joan Sala) de drive achter het ontwikkelen ervan. Het resultaat is dat ATB nu al meer dan 30 jaar (1992) een vast onderdeel is van het curriculum op de scholen van Auroville (Zuid-India). Op het lesrooster staat twee uur per week ATB. Een hele schoolloopbaan lang (vanaf 3,5 tot en met 15 jaar). Uiteraard willen wij dit ook graag in Nederland!


Zelfregulatie
De impact van deze ‘ATB-lessen’ is groot! Hier wordt een basis gelegd voor zelfregulatie. Vaak gaan wij er vanuit dat zelfkennis en zelfregulatie zich vanzelf ontwikkelen binnen het cognitieve onderwijs aanbod.
Dat is niet zo.
Wel denken wij dat het mogelijk is om van jongs af aan gewoonten te ontwikkelen die de concentratie en het zelfregulerend vermogen versterken!
Doel
Het algemene doel van ATB is het ontwikkelen van zelfkennis en zelfregulatie. Vandaar dat wij in eerste instantie activiteiten doen die gericht zijn op het vergroten van het vermogen de aandacht te richten en om het zelfregulerend vermogen te versterken.
Belangstelling als school of leerkracht?
Informeer hier naar mogelijkheden voor training of incompagny training. Ook hebben wij een lijst met vakleerkrachten: basisschoolleerkrachten die de ATB oefeningen gebruiken als bron voor hun bewegingslessen.